Beredd på kamp..

Skulle Ture somna i sin egna säng? Förmodligen inte.. Han var så trött och så gnällig.
Välling? Nej tack..

Att jag var beredd på kamp är inte riktigt sant, jag var svintrött och kände mer för att hoppa på sömntåget än att bråka med Ture..

I alla fall så efter att han fått i sig fem droppar välling lade jag han i hans säng och innan jag hann fundera vidare på hur det skulle gå insåg jag att det var väldigt tyst på Tures rum.. Han sov..

Så jag vann igen kan man säg! Får se hur länge han sover där, men att han somnade där är vinst för mig!

Sömntåg..

Jag har alltid ett tåg som går nu.. Det är nu jag brukar sätta mig ner och varva ner, ta kväll liksom!
Och varje gång jag har stökat undan i köket och min slappekväll kan börja så kommer tåget, det är lite jobbigt måste jag säg. Tåget är inte välkommet nu, på min tidtabell står det att tåget ska gå 22:00 men då gapar perrongen ofta tom och det slutar med att jag läser för länge..

Hade jag lagt mig nu hade jag kunnat somna på fem minuter! Men klockan 19 är lite för tidigt..

För en stund sedan så satte D på Ture pyjamas och Ture var väldigt gnällig. Det enda som får han tyst är att gå runt med honom men det var inte D alls sugen på. Jag hör när han sätter ner Ture på golvet, det slutade i att Ture skrek i högan sky.
Men plötsligt när jag står i köket så blir det knäpp tyst.. Visste ju att Ture var med D så jag blev inte orolig men nyfiken..

Ture fick leka med fjärrkontrollen..

Vi har aldrig uttalat att Ture inte får leka med den men det är ändå en ”förbjuden” leksak.. Men D hävdade att inget annat hjälpte..

Slappning

En halvtimma sov Ture sedan vaknade han och skrek, stackars liten. Det kommer så fort när det väl kommer. I morse var han lite snorig och det har bara eskalerat hela dagen, nu är han tät i näsan och trött men kan inte sova.

Men vi slappar lite!

Lade Ture i vår säng och mig själv bredvid honom, då brukar han somna men icke idag. Men vi slappar lite! Jag surfar lite och Ture tittar på!

Och som synes på bilden är han inte vidare berörd av förkylningen på så vis att han är ledsen hela tiden! Oftast är han glad!
Lite mer gnällig bara när han blir lämnad ensam eller är för trött!

Idag ska vi äta någon yoghurtmarinerad kyckling, hoppas det ska smaka..

Gnällkvitto

Ja D vann igår, Ture somnade och det var första gången på länge som D lade Ture, bra för D:s nattningssjälvförtroende!
Men idag kom kvittot på varför han trilskades så.

Jag tycker alltid det är så skönt när man får kvittot, det är inte alltid man får det. Men jag tycker ändå man får det hyfsat ofta.
Som när han höll på att få tänder, innan jag fattade att det var det så höll man ju på att bli galen, man undrar ju varför inget hjälper och man tror att de gnälliga och jobbiga har kommit för att stanna men så insåg man att det var tänder och plötsligt är hela grejen lättare att hantera!

Som igår, jag sa till D för andra dagen i rad att Ture har en sådan extrem aptit! Kul!
Tänkte då på att sist när Ture blev krasslig så hade han också extrem aptit precis som sin pappa har när han ska bli sjuk, men eftersom Ture precis var krasslig så är det ju inte det..

Jag har sprungit en del till Ture i natt, 23:30 första gången och sedan fick han komma till vår säng runt 5-tiden tror jag det var. Förstod när vi sedan vaknade strax innan 8 att Ture minsann håller på att bli krasslig igen..
Näsan rann på han och han nös massor av gånger..

Har köpt nässpray nu, har bara använt koksaltlösning i näsan på Ture tidigare men då han inte är så förtjust i att ligga med huvudet bakåt och få in vätska i näsan kändes det som att vi kan prova spray istället.

Han fick några sprut nyss efter mellis och efter det så lade jag han i hans säng och det tog max två minuter så hade han somnat. Hoppas han sover länge, han har inte vilat alls mycket idag.
Det var mycket bättre med spray! Det var inte jättepoppis men helt okej!

Så igår när man undrade varför det inte gick att lägga honom och man började undra om han skulle börja sova i vår säng igen men denna gången utan anledning.. Då kändes det lite motigt, men så vaknar man och fick ett kvitto på varför han var gnällig! Han är ju krasslig!

Ture träffade en rätt hostig Ester i lördags och de bytte napp med varandra så det är inte alls konstigt om han blir krasslig igen! Men jag står fast vid att det bara är bra om immunförsvaret får jobba lite!

Får se hur det blir med aktiviteterna i veckan, imorn har vi bestämt att vi stannar hemma i alla fall så får vi hoppas att det är borta sedan, annars missar jag ju jobbarkompisträff på torsdag… Det vill jag inte..

Nu måste jag elda upp värmen i huset.. Brrrrrrr