Lyxmorgon!


Aaaaaaaaaah! Lugn och ro, ingen stress. Hade haft tid att städa, tvätta och fixa en del i huset. Men nej, nej, nej.
Låt mig dricka kaffe, äta frukost med mina barn, kramas, tända ljus och sen sätta mig för att bara vara! Snart kommer pappa hit och hämtar Ture, de ska gå till dagis. Alvar och jag ska bege oss till BVC på 2-årskontroll. Sedan lämnar jag han på fsk också för att bege mig till jobbet.

20131010-073208.jpg
Ture har haft en period där han gärna vill bli buren från bilen till dagis. Det smittas så då har inte Alvar heller någon lust att gå.. Men det går bättre och bättre! Och igår sprang båda barnen!! 🙂
20131010-073144.jpg
Igår käkade barnen mellis i köket! De tyckte de kändes lyxigt! 🙂
20131010-073202.jpg
När jag hämtar på onsdagar sover oftast Alvar och Ture bara ÄLSKAR att få vara med och väcka han! Ganska mysigt!
20131010-074232.jpg
Mysfrukost! Och lyx för alla! Jag har ju svart bälte i curling och vid sådana här tillfällen utövar jag ALLA mina kunskaper. Så macka i bebisbitar till båda barnen!

I natt sov jag inget vidare och vaknade med huvudvärk.. VARFÖR..? Blir så trött på det.. Har i för sig börjat bli lite snorig (YTTERST LITE) men kanske är det en förkylning som spökar?
I morse när jag kom ner så stod vågen framme, D hade vägt sig. Jag har varit sugen på att väga mig flera dagar man liksom inte tagit steget, tänkt att på fredag när det väl är dags så kommer jag att få min belöning när jag ser siffrorna på vågen.

D hade gått ner lite till! Och precis som vanligt var han övertygad om att han gått upp i vikt, han tycker det känts så. Och jag var övertygad om att jag skulle ha gått ner i vikt.. Typ RASAT! Varför är min hjärna så jävla blåst? Jag hade gått ner 200 gram.. Det är en fis enligt mig.. Ingen siffra jag är nöjd med men givetvis kan jag glädjas åt att jag inte gått upp i vikt. Dessutom är det en tid i månaden då jag brukar väga lite mer men just nu TOLERERAR jag inte sådana här siffror..
För mig handlar det just nu bara om att genomlida och försöka fokusera på annat. Jag var precis likadan i början av LCHF, man tänkte inte på något annat än kost och motion och det kändes som ett heltidsjobb att bara vara.
Tog ett tag innan det lade sig och samma sak nu. Både D och jag är överens om att så som vi äter nu så vill vi jämt äta, vi mår bra, vi äter bra mat och mycket grönt.

Förhoppningen är att även barnen ska lära sig äta mer och mer grönt och bra mat. Vi är trötta på att curla dem med annan mat men under LCHF-perioden blev det mycket särmat till dem. Så visst är tanken att alla ska äta samma mat.

Måndag kväll: Typ wok med köttfärs, grönsaker och mathavre.
Tisdag kväll: Helstekt fläskfilé med rotgrönsaker och timjansås.
Onsdag kväll: LCHF-pasta med köttfärssås och kålsallad
Torsdag kväll: Biffwook med nudlar

Väldigt nöjd med veckans mat. Måtte det fortsätta!
Kan säg att VV:s hemsida inte inspirerat mig till något, tycker det är en skitkonstig sida och asasvår att förstå. Jag trodde jag ”kunde” anpassa mig till olika upplägg men denna sida är för mig helt onödigt invecklad. Tänkte lagt in min vikt idag när jag ändå vägde mig men det verkar som man bara kan lägga in vikt den dagen man ”ska” väga sig.. Och att göra recept är också så jäkla invecklat. Varför kan man inte bara välja nötfärs och antal gram? Nej, då kan man bara välja 100 gram och gångra det med antal portioner. Har man då 625 gram får jag räkna ut att det typ är 6 * 100 och 1/4-del. Inte världens svåraste matte, inte så jag menar men varför krångla till det. Finns ju en uppsjö med andra receptskapare där man skriver vikten så räknar programmet om. Känner att för pengen man betalar har jag inte fått ut så  mycket än, mer än att ha ett ställe att registrera antalet pp jag äter och hjälp att få veta vad som innehåller vad. Men jag får lägga till hur mycket som helst själv. De finns mest halvfabrikat och sådant som vi ALDRIG köper. Letat efter hel färsk kyckling men det är tydligen inget man äter som vv:are.. Man ska köpa vätskesprutad och sockersprutad styckfryst kycklingfilé.. 😦 Märkligt tycker jag. Och en annan sak man tycker kunde finnas är scanner, det finns ju på hur många andra ställen som helst. Man scannar streckkoden så får man reda på vad de innehåller per 100 gram. Men icke.
Nä en snål sajt får jag säg, har scanner på en gratisapp.. Märkligt att inte viktväktarna kan ha det.

Nähäpp! Nu har Ture gått med morfar till dagis och Alvar och jag ska nu göra oss i ordning för doktor!! 🙂

Ha en bra dag!!

Lämna en kommentar