Tom på energi..


Skulle bara gå på toaletten för att sedan gå och lägga mig och vila.
Proverna på vc visade inget konstigt, allt såg bra ut. Även halsprovet.. Usch va de var läskigt när de kör ner en lång tops i halsen..
Vi åt när jag kom hem och sedan gick D och lade sig en stund, barnen och jag kollade tv. Jag var som sagt urlakad och febern verkar inte vilja ge vika..

Jag fixade lite fikapåse till D och barnen, visste att D tänkte ta ut dem och jag ville skynda dem iväg! Lättare att vila om de inte är hemma.
Och jag var TRÖTT!!

Hade bestämt mig för att ta en kopp rött te med mig till sängen, den stod på diskbänken..
Är på toaletten och hör att Ture ska visa D picknicken.. Sedan hör jag skrik..
Ture hade tagit min termosmugg som var full med nykokt vatten och fått de över båda sina händer..

Det är inte så länge sedan som han brände sig på ett galler vilket var ”bra” för han visste att det är kallt vatten som gäller oavsett hur ont det gör.
Han skrek så mycket, usch va synd det var om honom.
Han hade overall och vantar på sig, utan att tänka mig för slet jag av overallen och vantarna.
Nu i efterhand är jag glad över det då det gick bra. Men de kunde lika gärna gått illa, vet ju att huden kunde följt med i vantarna.. Men som tur var gick det bra!!
Jag stod bakom och höll hårt om hans handleder och tryckte ner händerna under vattnen, om jag släppte så skrek han att jag var tvungen att hålla.
Han var rädd, chockad och superledsen. D hämtade en djup bytta med is och vatten.
De satt i soffan medan jag tog Alvar under armen och gick upp för att ringa vc. Alvar var såklart rädd, han förstod att Ture gjort sig illa och visste inte hur han skulle vara.
Ture skrek åt honom att han hatade Alvar.. Inget man vill höra men jag ”förstår” Tures frustration.
Så Alvar fick gå runt på övervåningen i sin overall. Stackare, men han sa ingenting så han förstod att det var bäst att vara tyst.

Läkaren ville vi skulle komma dit.
Ture satt i mitt knä i bilen och skakade som ett löv. Han frös av chocken och isen.
Väl hos läkaren konstaterades att det inte var mycket mer man kunde göra, fortsätta kyla.
Läkaren ville ringa en barnläkare för att konsultera och under tiden han gjorde det somnade Ture i mitt knä.
Snacka om chock!
Vi bestämde oss för att åka hem och kolla på film och ha kyla på händerna.

20131230-163809.jpg
Vi byter kalla handdukar och håller på hela tiden, det är ett märke på båda händerna, blir härliga blåsor..
Han fick panodil också, hoppas det kan lindra så han orkar vara med till läggdags utan att ha allt för ont.
Blir nog en natt med min lilla plutt.

Hos oss är det bara en person som ”kan” ta hand om skador och sjuka barn! Mammi!
Till och med när vi konstaterar att vi vill ringa en läkare och höra va de tycker, då är det jag som ska ringa.
Men jag är också bäst lämpad! Utan tvekan! 🙂

Finns såklart här för min Ture! Allt han vill fixar ju jag!
Så fort han känner att det börjar bli varmt under handduken byter vi mot en kall blöt handduk som ligger i kylskåpet. Då blir han lugn en stund igen.

Men jädan va svag jag är, sprang ner i källaren nyss och väl nere snurrade det så i huvudet att jag trodde jag skulle behöva sätta mig.. Men det behövdes inte.
Feber suger verkligen ut all energi. Mitt huvud dunkar och jag är helt urlakad..
Ture kollar film och jag försökte vila här på soffan men jag kan inte. Det tar några minuter sedan behöver Ture mig. Svårt att slappna av, blir mest stressad när jag försöker.
Bloggar istället! 🙂

SvampBob fyrkant är ingen hit.. Men Ture roas! 🙂

20131230-165954.jpg
Dags för kalla handdukar igen..

Lämna en kommentar