Nappfen!


Nappfen ringde mig i måndags, hen berättade att Alvar nu är för stor för napp och måste göra sig redo att skicka iväg alla nappar. Ett spänt avsked, napparna letades upp och lades i en låda. Snöre på och sedan lade vi lådan på trappan och väntade på att nappfen skulle komma och ta den. Vi väntade och väntade, öppnade dörren flera gånger och kikade och till slut när vi öppnade dörren var lådan borta. WOW. Och priset skulle bli Pigelinfest dagen efter!

Alvar somnar själv i vanliga fall men givetvis var jag inställd på att ligga bredvid honom när napparna försvunnit. Det tog nog knappt en halvtimma innan han hade somnat och den halvtimman var något jobbig för oss båda, det är hjärtskärande att höra han klaga över hur jobbigt livet är utan napp. Alvar rabblade mening efter mening: ”Jag vill ha nåt i min mun”, ”jag vill suga på nåt mamma”, ”när jag blir 2 år igen får nappfen lämna tillbaka mina nappar”, ”vi kan köpa nya nappar mamma”. Till slut gick klagandet över till gråt och han snyftade fram: ”då vill jag suga på dina bröst”!
Lilla gubben, inte lätt att hålla sig för skratt.

Men som sagt, han somnade och sov gott hela natten. Alvar brukar bara ha nappen när han somnar och sedan sover han utan nappen. Så jag var inte speciellt orolig för själva natten, bara insomnandet.
Och igår på kvällen somnade han på 10 minuter, han frågade med ett leende vart nappen var men inte mer än så och jag låg bredvid honom tills han somnade. STOR KILLE NU!!

Och självklart blev det Piggelinfest igår. Det är härligt med barn för i min värld kunde de få 10 Pigelin var eftersom det gått så bra med Alvar och nappen. Men de tog varsin efter kvällsmat och Alvar tyckte det var superstort att få glass.
När Ture slutade med sin napp kom nappfen med en rutschkana.. Men väljer att tänka att det jämnar ut sig, vi kan inte köpa mer grejer nu. Här är FULLT!

Onsdag idag. Bytt pluggdag så har slappat hela dagen. Igår började jag få rejält ont i ansiktet, höger sida. Svullen och ont i örat och så. I natt kunde jag knappt sova då det onda spridit sig till axlar och nacke, sjukt. Är helt stel och det tar emot att vända på huvudet. Efter jag lämnat kidsen på fsk i morse och slog upp skolboken tog jag en ipren, är väl lika bra tänkte jag. När den slutade värka insåg jag att jag förmodligen har feber. Frusen och huvudet dunkar, termometern säger att jag har 38 grader. Det är lugnt, det är när den går över 39 det är riktigt jobbigt tycker jag.
Hade feber i fredags med! Underbart att få det inför helgen hela tiden.. NOOOT. Inte för att det är roligare att ha det mitt i veckan men det är fasen lättare att kurera sig ensam än när huset är fullt. Jaja, skit samma. Det är bara 14 gången jag får feber sedan oktober 2013, jag har feber mer ofta än en 2-åring.
Lika bra att svepa ett gäng tabletter nu och sedan hämta hem kidsen. Vi cyklade dit idag så jag vill hämta dem innan det blir helt mörkt! 🙂

Lämna en kommentar