Semestern slut..

Ååååå va vi har haft det bra i Stockholm, så bortskämda!

Tröttis på väg upp
I bilen efter bara några kilometer, vi stannade för att tanka!
Ture mot sthlm
Nappen hängde vi av en händelse ovanför honom och det var det bästa vi kunde göra, han lekte med den hela resan!! 🙂
Ture och D i bilen
Ture och D i bilen på väg upp, lite gos måste man ju hinna med!! 🙂

I fredags morse väckte jag Ture vid 5, då var bilen i stort sett packad och jag var duschad och klar. Han fick mat och kläder och förgyllde vår morgon med sitt strålande morgonhumör!!
Vi körde, det gick bra hela vägen. Vi stannade bara 2 ggr á 20 minuter för att amma så vi var uppe på nolltid kändes det nästan som!!
Väl framme åkte vi och köpte pizza för vi var sååååååååå hungriga!!

Vi körde förbi farfars jobb och sa hej och när vi kom hem var gamlamormor hemma, vi käkade tillsammans och hade trevligt!
Vi gick husesyn i det nya huset, jag har inte varit där tidigare. Där var väldigt fint, vi har ”eget” rum och jag kände mig som hemma på en gång! Väldigt stor skillnad från deras förra hus som var väldigt litet och där vi inte kunde sova i samma rum när vi var och hälsade på, här har vi eget rum och egen toalett!! Underbart!!
Vi skruvade ihop Tures säng som farmor köpt. Sen kom farmor hem och efter det blev lilla Ture väldigt trött och vi lade oss och vilade allesammans!! Härligt!

Farmor fick oss att lova att när Ture vaknade på lördag morgon skulle han levereras till farmor och farfar!! Sagt och gjort, Ture vaknade och fick mat, jag lade han bredvid D som gosade med han en minut och sen levererade han honom till farmor och farfar som låg och sov men fick ett härligt uppvaknande av en sprudlande Ture! D kom och lade sig igen och vi fick sovmorgon tills Ture ville äta nästa gång, drygt tre timmar!! Fattar ni eller? Så här såg våra morgnar ut, allihopa!
Igår kände jag mig mer utvilad än jag gjort någonsin de senaste halvåret!! Ååå det var så underbart! Och när vi sedan vaknade av att Ture ville äta gav jag han mat och när det var klart stod frukosten på bordet och det var bara att stilla hungern med smaskig frukost!!
Så det är inte konstigt att man inte riktigt ville åka hem, ååå det var så skönt. Jag vill sova igen, jag vill sova mer, jag vill sova hela tiden, jag vill sova sova sova, å va underbart det var!!

På lördagen firade vi gamlamormor som fyllde 70, trevlig fest med god mat! Vi var även i de gamla huset och röjde, D skulle gå igenom sina gamla grejer… Ooooh myyyyy säger jag bara.. Han hade så mycket grejer där som han inte hade en aning om att han hade kvar.. ALLT skulle sparas…

D och skräp..
Seriöst.. Jeansjacka med skinnkrage, fungerande tändare och hubba bubba.. Behöver jag säg att han ville spara jackan..
Ture i garaget
Ture var med när pappa skulle gå igenom alla sina gamla saker.. Han tyckte där fanns alldeles för mycket grejer så tillslut ville Ture ligga ensam i sin vagn utomhus.. Det säger en del..
Ture hos farmor oh farfar
Världens gladaste Ture hemma hos farmor och farfar!!

Så helgen har varit bäst! I måndags kom Linda och hälsade på, så himla kul att träffa henne!! Hon tyckte Ture hade blivit stor kille!!

Och idag åkte vi hem.. Inte lika kul som att åka dit.. Summa sumarum gick ju resan kanon vi ska verkligen inte klaga men de sista fem milen var Ture trött på att åka bil och sitta fast i sin stol så då var han ledsen m

en annars gick det bra!!

Hem med Ture
De första 2 timmarna sov Ture!
Paus i bilen på väg hem
Varje gång vi pausade fick Ture ligga på baksätet och sträcka ut och leka lite! 🙂

Fortsätt läsa