En helt ny upplevelse.

Akupunktur.. Oh my säger jag bara.
Äntligen var det dags, bokade tiden för ett tag sedan men första tiden fick jag ställa in då jag blev magsjuk. Men idag var dagen kommen.
Hade inte en aning om vad jag kunde förvänta mig eller vart nålarna skulle sättas.

Gissade att nålarna skulle placeras på de ställena som jag har ont. Vilket är i ljumskarna, på blygdbenet, i ryggslutet och ena skinkan. Låg på sidan och fick nålar i ryggslutet, skinkan och två på blygdbenet och en i foten..
Alltså smärtan som uppstod när nålarna sattes in och då inte på ”rätt” ställe på blygdbenet är obeskrivlig. Kändes som om någon tryckte in något som brann rätt in i huden. AJ.
Men när vi väl hittade rätt ställe kändes det inte värre än i ryggslutet.
Det var lite svårt att ligga bekvämt och avslappnat men själva behandlingen gick bra!

Känslan efter var helt bisarr, trodde det var ett skämt när jag skulle ta mig till bilen. Gick i slow motion och det kändes som om jag skulle somna. Huvudet vägde typ 50 kilo och jag var grymt avslappnad. Sjukgymnasten sa att jag skulle ta det lugnt efteråt då man inte vet hur man reagerar. Så jag hämtade Ture och sedan slappade vi lite, jag satte mig i soffan en stund innan jag satte fart med allt och det var nog tur för jag var helt svimmsig..

Har två tider nästa vecka och kan jag gå på båda hade det varit najs men får vara glad om jag kommer iväg på en. Hänger på min sambo.

Snart är semestern här!
Snart snart snart snart snart snart snart snart snart snart snart snart snart..

Imorn satsar vi på slapp och tjejlunch och mer slapp! Ser även fram emot LEVERANSEN AV MIN TVÄTTMASKIN!!